Om föreningen

Vårt hus stod klart 1957. Arkitekter var av Holger Blom, Stockholms Stadsträdgårdsmästare  och Jan Wahlman. Byggmästare var Viktor Hanson och byggherre var Stiftelsen Josephinahemmet.

Idag rymmer fastigheten 37 lägenheter utspridda över 5 våningar. 2 av lägenheterna är hyresrätter, resterande bostadsrätter. Vi har också en större lokal i bottenvåning och sutterängvåning som idag hyrs ut till skolverksamhet.

Föreningens gemensamma utrymmen innefattar idag en stor tvättstuga som renoverades 2013, en takterass som fräschats upp 2014, ett övernattningsrum och ett cykelrum. Till varje lägenhet, finns ett förråd. Dessutom finns på baksidan en uteplats. I dagsläget brukas en del av uteplatsen av bygget av Citybanan, men redan i början av 2016, då bygget börjar avvecklas, kommer föreningen att börja uppfräschningen av gården, med uteplats, nya växter, kanske ett cykelförråd och nytt staket.